fredag 3 maj 2013

Så var vi inne i maj månad

I onsdags var det första maj och jag var ledig, många sa grattis, eller glad dag. Trevligt men något man är ovan att höra som svensk.

http://catriel25noticias.com/web/index.php?option=com_content&view=article&id=6154:18-qaq-masiva-marcha-contra-el-gobierno&catid=53:noticias

Den 18 april så var det stor protest här i Argentina, mot regering, jag hörde att siffran slutade på 1 miljon människor som runt om i landet protesterade mot presidenten och regeringen. Denna bild är från centrala Buenos Aires, plaza de Mayo där otroligt många samlades. I närheten där jag bor ligger huset där presidenten bor. Tusen personer var där också. Bland annat jag en snabbis också. Jag jobbade den kvällen, men fick gå iväg en snabbis för att kolla in det hela. Otroligt mycket folk som stod och visade sin åsikt. Vart var presidenten denna dag? Jo i Venezuela ;)






Jag jobbar på, förra veckan slutade jag mina spanska lektioner.

En liten uppdatering :) Nu är det ju inte så länge kvar tills jag kommer hem :)

1 kommentar:

  1. Trevligt att läsa vad du har för dig :)!!!

    SvaraRadera