måndag 17 oktober 2016

2 veckor sen sist, med bilder på vad som hänt.

Veckorna rullar på här på andra sidan jorden.
Jag har varit på hästpolo, såg inte hela matchen, men en del, kanske inte den roligaste sporten att titta på men vore roligt att testa själv någon gång vi får se hur det blir med det!




 Dem här träden finns lite överallt i Buenos Aires, jag gillar dem, jag vet inte vad dem heter men jag kallar dem för flaskborstträd, för att jag tycker det ser ut som en sån här diskbortse för flaskor, ni vet.
 För ett tag sen trycktes det nya sedlar här i Argentina, på tiden kan jag tycka eftersom den högsta valören tidigare varit hundralappar. Jag har hört att tidigare presidenter inte velat införa någon ny sedel eftersom det betyder att man erkänner att det finns inflation. Det har varit roligt att höra personer säga hur konstigt det är att en enda sedel har så högt värde. Olika perspektiv helt enkelt.
 Förra veckan gick jag och Louise (som jag bor med) och en till kompis till ett ställe i Palermo där de hade armenisk mat, väldigt gott!
 Förra söndagen passade jag och två kompisar på att grilla!, en klassisk Argentinsk Asado!

 Eftersom det var helgdag förra måndagen gick jag och några kompisar på ett franskt café, med ett namn som jag inte ska försöka mig på att skriva.
 Sedan i onsdags gick jag på konsert, det var en som jag bor meds kompis som hade en konsert.



Annars rullar det på, jag har mycket i skolan nu de kommande veckorna. Flera inlämningar och sånt innan terminen slutar. Jag fick höra att universitet har tidigarelagt sista terminsdagen, varför vet jag inte, så alla inlämningar ska nu in en vecka tidigare än förut! Dem gör lite som dem vill i Argentina!
Ha det gott!

1 kommentar: