söndag 4 december 2011

En liten uppdatering

Ja förra helgen var vi som sagt i Montevideo, vi fick våra visum förnyade och det var riktigt skönt med lite semester. Den här veckan har bara flytit på. Jobbet på förskolan har gått bra. I Torsdags var det avslutning för alla barnen, vi åkte till en stor gymnastik sal och där visade alla upp danser som de hade övat in. Jag fick hjälpa barnen i min klass, dvs säga åt dem att inte pilla med annat utan koncentrera sig på dansen. 

Min dator är återhämtad från reperationen, nu fungerar den bara om jag har strömsladden i och den håller tills den kraschar helt enkelt. 

Igår åkte vi ut till ön, Jag och Lisa höll i bibelstudiumet. Vi hade lite teater med bibelberättelsen den barmhärtige samariten. Snacka om att man får träna upp sitt tålamod i Argentina. Först fick vi stå och vänta 50 minuter på båten, sen 45 minuter på båten på tillbaka vägen, sen 30 minuter på bussen. Helt galet. Sen på kvällen for vi med ungdomarna till en flod och bara hängde där. 

Idag har jag lite småfeber därför har jag varit hemma och tagit det lugnt inför den kommande veckan då min familj kommer och imorgon då barnen som lämnar förskolan har sin avslutning. 


Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar