torsdag 22 november 2012

Monoparental

Ikväll har jag varit på en konferens där det pratades om barnens rättigheter, det var en hel del svåra ord. Monoparental var dock ett ord som förra året stod på gloslistan, och jag och Lisa frågade oss när vi skulle få använding av detta ord, ja som ni förstår så var det just ikväll. Monoparental betyder ensamstående förälder. Jag fick med mig en del iaf från konferensen, jag lärde mig att det finns ca 13 miljoner barn i Argentina

Idag öste regnet ner imorse, vilket betydde att jag var aningen blöt när jag kom till jobbet, regnandet resulterade också att det bara kom 9 stycken barn.

Kvällen till ära dödade jag min första kackerlacka för säsongen lär bli fler för det är ju nu dem börjar komma.

Känner att jag har kommit in i en vardag, en rutin. Det känns skönt även fast den ena veckan aldrig är sig lik någon annan. Är även rätt nöjd med min matlagning. Jag lagar mat en gång i veckan, en storsats så det räcker länge. Förra veckan åt jag grönsakspaj och nu i veckan är det grönsakssoppa. Passar mig utmärkt då jag är van att laga mat till stora familjer också är det ju skönt att inte behöva laga mat varje dag, utan ha det färdigt :)

Chau, Nos vemos gente


1 kommentar:

  1. Hejhej!

    Snart första advent och min födelsedag och inge snö :(!!!

    Haha snyggt dödat av kackerlackan! grönsakspaj och grönsakssoppa, du får inte bli för nyttig Lovisa om du äter det i en hel vecka ;)! Ikväll är det ett stort spex på Vasa och jag tror det kommer bli riktigt bra och uppskattat (förra året var det u sjukt bra!), hade varit kul om du hade varit här och man hade kunnat gå tillsammans!

    Har du förresten haft möjlighet att se breaking dawn part 2? Så himla bra!!!!

    Tack än en gång att du ringde och sorry att jag skulle jobba den kvällen :(
    /Malin :)

    SvaraRadera