torsdag 24 januari 2013

Tiden på året att gå i affärer

Ja nu har tiden kommit då det är väldigt skönt att gå i affärer, för där finns det Air Condition. Nu är det varmt igen, idag var det 36 grader + luftfuktigheten.

Jag spenderar mina sista dagar på jobbet som saltvolontär. Nästa vecka ska vi på läger med barnen, ska bli kul och spännande jag och Nora ska hålla ett seminarium i att göra armband.

Sedan får vi se hur det blir har översatt mitt cv till spanska och skickat det till några ställen så ber och hoppas på napp på nått ställe. Ska också förmodligen plugga spanska 2 timmar om dagen 4 dagar i veckan gratis :) + skulle vilja läsa nån bibelkurs också, mycket jag vill göra :)

En rolig kommentar jag fick idag när jag 17:30 stod och lagade mat:
-Lagar du lunch eller middag?

(jag)- Middag

- Ja dina mattider är så roliga!

På lägret nästa vecka kommer mattiderna vara tvärtom, på schemat står det 18:00 Mellanmål i parken och 20:30 Middag

Lite omvänt va?

4 kommentarer:

  1. Hej jag har kommenterat en gång tidigare. Är nyfiken, vilka sorters jobb kan man söka som svensk i argentina? Är nyfiken! Sara i Göteborg :)

    SvaraRadera
  2. Hej, ja för tillfället så söker jag lite av allt möjligt, men fortfarande inge napp, DU har inte några tips ;)? När är det du kommer? och hur länge stannar du?

    SvaraRadera
  3. Hej, ja för tillfället så söker jag lite av allt möjligt, men fortfarande inge napp, DU har inte några tips ;)? När är det du kommer? och hur länge stannar du?

    SvaraRadera
  4. Hej jag landar den 23 mars och flyger hem igen den 7 april tror jag det var. Läste att migrationsverket krånglar. Klart dom ska ha dig i landet! ;)

    Det skulle vara kul att träffa dig! Han jag kommer bo med kommer vara upptagen med jobb lite titt som tätt, men en kaffe skulle va supertrevligt tycker jag eller häng i någon park! Skulle va kul o höra om din erfarenhet av Buenos Aires (främst). Om du känner att du hinner så får du gärna höra av dig på s a r a w i r z e n @ g m a i l . c o m (utan mellanslag då :)

    Allt gott! /Sara !

    SvaraRadera