tisdag 5 februari 2013

Snipp snapp slut så var 5 månader slut

Ja i torsdags jobbade jag min sista dag som saltvolontär, det hela avslutades med att vi åkte på läger mer jobbet. Vi var ca 25 barn och 10 ledare. På onsdagen åkte vi iväg! Vi åkte till General Rodriguez som fortfarande ligger i Buenos Aires men lite utanför. Där hade vi verkligen ett välsignat läger.

Under onsdagen så hade jag och Nora ett armbands (macrame) seminarium, sedan var det lite lek och bad i pool. Efter tre timmar i poolen så där klockan 18.00 så var det eftermiddagsfika i parken (lite omvända mattider, middagen åts vid 21.00). Sedan lite bibelstudium och sång :)

Efter en italienskafton med pizza så var det dags för lite mörker lek och sedan läger eld, jag kan säga att barnen var trötta när de gick och la sig vid halv ett :) Men konstigt nog så var det inte barnen som pratade som mest när lysets släckts, det var ledarna.




Ett härligt ledargäng

Dag två torsdagen börjades med frukost och sedan bibelstudium, vattenlekar och åter igen the pool. Hamburgelunch stod sen på schemat och sedan var det åter igen dags för lekar. Mitt lag el equipo amarillo tog hem det hela :) Såklart ;) 

Avsked med tårar för min del såklart, efter det åkte vi ett trött men glatt gäng från lägret. :)

Ingen vila för mig dock, då jag tidigt på fredagen skulle upp för att åka till migrationsverket, en tid som Erika och jag bokade den 15 december. Vi gick upp klockan 5 och var där klockan 7.00 stod i kö och när dem öppnade portarna och vi visade våra papper så hade vi tydligen bokat fel sorts tid, vi skulle egentligen till ett annat ställe, vi åkte dit men vi skulle behöva boka en ny tid + ha med oss andra papper, antingen anställningskontrakt eller papper på att vi studerade. Väldigt krångligt, vi åkte till svenska ambassaden, dem visste inte heller, tror det blir en resa till Uruguay istället. 

I lördags var jag helt trött, och i söndags började jag få ont i halsen, och i går hade jag jätte ont, det visade sig vara halsfluss. Så en av tjejerna jag bor med är läkare tittade på mig hela dagen och sedan på kvällen konstaterade att det var halsfluss (bakterier) så jag gick på apoteket och köpte antibiotika. Nu är det kurering som väntar. 

Glöm inte den spännande matchen mellan Sverige och Argentina imorgon, VAMOS SUECIA 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar