onsdag 9 mars 2016

Internationella kvinnodagen!

Då var jag här igen! i Argentina.

Denna gång är jag här för att studera. Förra veckan hade jag informationsträffar på universitetet där de gick igenom hur det funkar att välja kurser och hur man ska boka tid hos Migrationsverket.

Så i måndags fick jag och alla andra utbytesstudenter stå i kö för att en person skulle hjälpa oss att boka en tid på internet. Ja detta betyder att jag fick stå i kö i två timmar. Jag ska nu välja vilka kurser jag vill läsa och sedan börjar dem på måndag.

Igår var det internationella kvinnodagen, jag besökte då mitt gamla jobb, La Colmenita, förskolan där jag jobbade som volontär på. Det var en väldigt trevlig dag jag träffade några av mina förskolebarn som nu var stora. En av lärarna hade bakat cupcakes, dem var riktigt goda.

Efteråt fick jag följa med två lärare till ett möte för kvinnor på internationella kvinnodagen. Där de läste en dikt av Moder Theresa och sedan berättade tre kvinnor om deras olika resor och deras kamp.

Mötet var bredvid ett museum där en känd Argentinsk författare hade bott.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar