söndag 13 mars 2016

Söndag

Idag har jag haft en lugn dag, solat lite, dvs. någon halvtimme på förmiddagen och en halvtimme på eftermiddagen solen är stark så mer än så behövs inte.

Gårdagen bjöd på besök hos vänner i närheten av det området där jag jobbade förut. Jag hade förberett och bakat tårtbottnar och bjöd på en prinsesstårta! Vilket var väldigt uppskattat, god blev den också!


Vi åkte också och besökte släktingar till mina vänner som bor i ett annat område. Ens perspektiv kan ändras väldigt mycket från det man jämför med. Jag bor i ett väldigt lugnt och fint område i provinsen Buenos Aires. Dock finns det mycket som skulle behövas fixas med detta hus, och kranar som droppar lite här och var, färg som lossnar från väggar, hål i taket osv. Något som jag la märke till ganska mycket när jag kom från Sverige. Nu tycker jag dock att jag bor väldigt fint, något som jag påminns om varje gång jag besöker hus i andra områden där jag bland annat tidigare jobbat. 


Imorgon har jag mina första lektioner, än så länge har jag inte riktigt bestämt mig än vilka ämnen jag ska välja, har valt runt 7 stycken olika ämnen. Heltidsstudier enligt universitetet är 5 st och enligt Uppsala universitet 5-6. Imorgon ska jag iaf testa ämnena Argentinsk historia och spanska. Jag har också tid för att fixa mitt Argentinska utdrag ur belastningsregistret dom behövs för att Migrationsverket, där har jag tid nästa vecka för att få ett Argentinskt studentvisum. 

Hoppas att ni får en fin vecka!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar