måndag 5 mars 2012

Bu för kackerlackor

Ja kanske ska börja med vad som har hänt i veckan.

I Tisdags var det ju Mariadagen, det betydde att vi bakade en tårta :) Som vi bjöd våra kompisar på, den blev väldigt lyckad måste jag säga super god, en svensk jordgubbstårta.

Smarrig Va?
I Onsdags kom tidigare saltvolontären Emelie på besök till Pacheco, vilket var väldigt trevligt, i onsdags gick också glaset i ugnsluckan sönder.

På Torsdagen och fredagen följde Emelie med till förskolan och hälsade på, vilket blev ett kärt återseende. På förskolan har vi målat och målat och målat den här veckan, och när vi inte har målat har vi tvättat leksaker.

I Lördags for vi ut till ön vilket alltid är trevligt, dock så var barnen väldigt skrikiga och så, så vi var lite trötta, men ingen ro och ingen vila för istället för att åka hem åkte vi till Radion som finns i slummen. Där har dem på lördagar lite häng med ungdomar i området. Så det var kul vi kom dit och hängde såg på en film, och åt pizza. Väldigt trevligt och Rafael som jobbar på radion är en sån klippa, han jobbar där typ hela tiden. Varje lördag är han där i med ungdomarna. Fint fint, sen tog vi en taxi hem för det var ju kväll dvs. mörkt.

Igår åkte jag till kyrkan sen blev det chill i solen. Samt 1,5 timmes promenad och så for jag ut och sprang. Nu kommer de tråkiga sakerna, min mage är inte alls bra just nu be gärna för att det ska bli bra så snabbt som möjlgt. Och i natt vaknade jag av att det var något som gick på mig, och Ja det var en KACKERLACKA, usch usch usch.

Inget som gillas. Hoppas att det inte händer fler gånger. jag kan stå ut med att det är kackerlackor i köket och på toan men i sängen har det gått för långt.

Lovisa dos och Lovisa Uno


Lovisa och Emelie i Tigre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar