tisdag 13 mars 2012

DÅ har en ny arbetsvecka körts igång. Idag hade vi fullt upp, först började morgonen med att vi städade lite och förberedde inför att barnen skulle komma. Var med min förmiddagsklass på morgonen, och dem är ju så fina, på sitt sätt. Sen vidare till matsalen och sen rast 20 minuter och sen vidare till min eftermiddagsklass. Där ett av barnen hade födelsedag idag så barnen fick tårta.

I helgen tog jag det lugnt, i söndags åkte vi till kyrkan och sen efter det blev vi bjudna på lunch av ett par från kyrkan (som vi blivit bjudna till förrut). Sen igår åkte vi in till buenos aires igen för att hämta ut biljetterna till Mamma Mia, som vi alltså ska se på söndag, något som jag verkligen ser fram emot.

Just nu tänker jag mycket på hur det kommer bli att komma hem, hur jag egentligen inte vill komma hem fast det ska bli roligt, jag kommer bara sakna mitt liv här i Buenos Aires, mina vänner, mitt jobb ja allt. Nu är det typ drygt tre veckor kvar innan jag ska bege mig hemmåt, vilket kommer bli kul på sitt sätt men åhh vad jag kommer att saknar Argentina.

För er som undrar så har min mage blivit bra nu :)

Just nu lyssnar jag på spanskmusik, reggeton, fick också höra att en låt som också är väldigt populär här tydligen har blivit det i Sverige också.

Tills vi ses/hörs igen

Kram

1 kommentar:

  1. Välkommen hem Lovisa :) Maria kommer hem om en dryg vecka (men hinner tyvärr fara när du kommer) och jag längtar tills ni båda är i Sverige igen :D Det finns så mycket att berätta.

    Njut av sista tiden men alltså det är vackert med vårsolen här också ;)

    Mamma Mia! Gud så kul. Hoppas det är en musikal för det älskar ju du. Vi började repa ett abba medley på hemvärnet igår. Du måste bara komma på våran vårkonsert- den blir riktigt bra :)

    Hare bra!

    SvaraRadera