onsdag 7 mars 2012

Mina händer luktar lavandina (klor)

Då var vi tillbaka till rutin igen, eller ja nästan det är inskolning på förskolan så barnen är bara där en timme den här veckan. På förmiddagarna är jag med Lety med barnen som är fyra år, dvs barnen som jag var med typ en månad förra terminen. Vilket känns roligt eftersom dem känner jag lite grann.

Sen är det vidare till matsalen och sen på eftermiddagen ska jag vara med Monica med treåringarna.

I Lördags fick jag lära mig att läkare här i Argentina har mindre i lön än busschaufförer och taxichaufförer? Ja det tycker jag låter konstigt, förklaringen var för att buss- och taxichaufförerna är med i fackförbund men det är inte läkare.

Inte nu på söndag men nästa söndag ska Jag, Lovisa, Emelie, Daniel och en som heter Bruno åka och se på musikalen Mamma Mia som har kommit till Buenos Aires, vilket ska bli super kul.

Annars flyter livet på som vanligt, tack för allt stöd och böner som jag har från Sverige det betyder mycket :)

1 kommentar: