tisdag 18 september 2012

Regn och Rusk men glada barn

Idag var första dagen tillbaks på förskolan på riktigt. Vi var ju där på en snabbvisit i onsdags men idag fick vi spendera hela dagen där :) Vilket såklart var väldigt roligt. Den här veckan ska jag följa Erika till och från förskolan och "introducera" henne lite. Jag vill ju såklart träffa alla där också så inte mig emot :)

På förmiddagen var vi i sala celste (den ljusblåasalen) där jag varit tidigare. Det var väldigt kul att träffa barnen igen och de kände igen mig. Det var tydligen ett av barnen (som var/är blyg av sig) som hade pratat rätt mycket om mig när jag åkt :) Det värmer, känns lite snopet att inte vara där och jobba. Men men, jag ska njuta av den här tiden :)

Vid lunchen var vi sedan och hjälpte till i el comedor (matsalen) och sedan i en annan sal på eftermiddagen.

Idag har varit en väldig blåsig dag och på eftermiddagen började det också regna helt vilt. När vi skulle gå hem så var det inte någon som ville följa med oss, (eftersom det är ett slumområde får vi inte gå till och från förskolan själva) då ordnade de så att en person stod och tittade på oss från förskolan och en stod längst uppe på den andra gatan och mötte oss. Det var inte så många andra ute just under ösregnet heller så det kändes ganska lugnt :)

Igår målade jag och Erika ett hus här på Kairos center ( där Erika förövrigt ska bo i sen) så sagt och gjort klättrade vi upp på taket och började att måla.

Erika målar
Halvvägs!




Klart, ja längre än så nådde vi helt enkelt inte ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar