torsdag 27 september 2012

Kalla dagar kan skapa förvirring

I helgen har det inte hänt så mycket, det som hände var att jag i lördags vaknade upp med feber, jätteont i halsen och snuva. Två veckor i Argentina klarade jag sedan blev jag sjuk. Men men jag var hemma och kurerade mig hela lördagen, söndagen och måndagen. Nu mår jag bättre men är fortfarande snuvig. Erika klarade sig från feber men har även hon ont i halsen och snuva.

Argentina har hittills både visat sig från sina varma sidor och sina kalla sidor, fick även höra från de andra volontärerna som är i Salta (norra Argentina) att de har ovanligt varmt för årstiden, 30 grader :)

Vi har runt 10 grader, i tisdags var det riktigt kallt runt 8, jag vet att det kanske inte låter så kallt men med den luftfuktighet som är här så blir det väldigt kallt. Det är svårt att veta vad man ska ha på sig. Jag kör just nu på lager på lager principen. I tisdags hade jag 5 lager på överkroppen och igår 7. Tydligen så skapade det en liten förvirring för barnen då en liten pojke frågade : Seño estas gorda o flaca? Vilket betyder fröken är du tjock eller smal? Jag frågade tillbaka vad tycker du? Och fick svaret smal, barn är för söta ibland.

De senaste dagarna har jag varit på förskolan nu idag om ungefär en halvtimme ska jag och Elisa och hälsa på kyrkan där jag ska jobba senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar