måndag 29 oktober 2012

Aningen trött

Ja den här helgen har jag varit trött. I Lördags åkte vi till ön, vilket var jätte härligt den var varmt och ganska lugnt. På kvällen sedan kom Jessica tillbaka till Buenos Aires efter hennes tur till Salta. Vi åkte ganska direkt till en kyrka i Villa Martelli (som har kontakt med den kyrkan jag jobbar på). Där hade dem en Muestro de Arte, och det var sång och dans av kyrkans alla grupper. Trevligt. Det är alltid trevligt att få uppleva vänligheten och gästfriheten som Argentinarna utstrålar. :)

Igår var det upp tidigt igen, vi skickade iväg Jessica i en taxi till flygplatsen och sen åkte vi till kyrkan. Efter gudstjänsten åt vi en picnic med dem andra ungdomarna från kyrkan. Det spelades en klassiker i Buenos Aires igår. River- Boca. Det var livat på gatorna. Detta är alltså dem två favoritlagen i Buenos Aires och Argentina tro jag. River hade spelat i en lägre division under ett år, så ni förstår att stämningen/skriken var på topp. Vi hade vår picnic ganska nära fotbollsarenan, ja inte jättenära men vi såg helikoptrarna som cirkulerade över dem, och vi hörde smällarna (inga små smällar var det heller).

På kvällen hade vi sedan filmkväll och såg en jättebra film. Elefante Blanco ( den vita elefanten), utspelar sig i ett av slumområdena i Buenos Aires, den är även inspelad i ett slumområde. Den tar med all kultur som finns och hur människor lever. Den filmen fick mig att tänka mycket. Den var väldigt annorlunda än en vanlig film. Den hade inte samma typ av handling, slut eller stil. Jag tror att det är för att den inte är en film. Allt som den visar och tar upp är den verklighet som dem lever i. Den finns nog med engelsk text, så om ni får chansen se den.
Bilden är hämtad från:http://www.google.com/imgres?hl=sv&client=safari&sa=X&rls=en&biw=1314&bih=652&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=bLZrumc401GyZM:&imgrefurl=http://www.cineralia.com/2012/06/13/elefante-blanco-exito-en-argentina/&docid=jKB4A3CultoT1M&imgurl=http://www.cineralia.com/wp-content/uploads/2012/06/elefante-blanco.jpg&w=290&h=290&ei=wm-OUMb1CIGm8QTJnIDoBQ&zoom=1&iact=rc&dur=290&sig=117863696944481793470&page=1&tbnh=146&tbnw=141&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:2,s:0,i:75&tx=97&ty=38

Trailer


Erika och Jag hade en väldigt fin liten andakt igår :)

Idag är min lediga dag, jag hade tänkt ta sovmorgon, men det har regnat hela natten och även nu på morgonen. Det regnar in i mitt rum och utanför mitt rum vid toaletten. Och jag har svårt att sova när jag hör drip drop drip drop hela tiden.

Hoppas att ni andra har det bra vart än i världen ni befinner er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar