fredag 5 oktober 2012

Uppdatering

En tung vecka går nu mot sitt slut. Det hela började i söndags då jag fick veta att en av mina kompisar här i Argentina hade dött. Han dog i lördagsnatt/söndagsmorgon. Många olika historier om vad som hände men han blev iaf dödad av ett gäng i Villa Hidalgo. Skjuten och med kniv. Hans äldre bror blev också dödad. Det hela var och är väldigt jobbigt.

Därför har det inte varit nån uppdatering på bloggen.

I onsdags flyttade jag iaf från Erika och in till mer centrala delar av Buenos Aires. Fortfarande inte i huvudstaden (enligt vissa) men för mig känns det så för det är hus överallt. Jag bor här i en lägenhet med 6 stycken andra tjejer. Jag har inte sett dem så mycket, för vi har olika tider. Men det blir nog bra :) En kom iaf precis hem så jag har fått lite sällskap. Dem är bland annat från Peru och Colombia. Dem pratar en annan dialekt så jag får koncentrera mig extra mycket.

Igår var första dagen på mitt nya jobb. Jag tittade mest runt, men kunde även hjälpa några barn. Det är ett Community Center och en kyrka och där har dem läxhjälp för barn. Det hela är väldigt bra organiserat och det verkar vara ett härligt gäng som jobbar där.

Idag åker jag tillbaka till Pacheco (där jag bodde förut) och hälsar på Erika som fyller år imorgon, och jag ska stanna där över helgen.

Jag önskar er alla en trevlig helg :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar