onsdag 13 mars 2013

Att komma sent och vara tidig

Ja vi i Sverige är nog kända för att komma i tid, och att starta i tid.

Igår åkte jag på en engelskgudstjänst, jag hade fullt upp och kom iväg sent, ja ja tänkte jag, jag kommer väl hinna vara med på nått iaf. En halvtimme efter att den skulle ha börjat kom jag. Jag var först på plats. De andra hade inte kommit än. Vi startade kanske en kvart senare.

En annan gudstjänst åkte jag och Erika till en lördagkväll, den skulle börja klockan 20.00, Ungefär den tiden som jag och Erika anlände. Då hade inte ens pastorn kommit.

Ja att hålla tiderna i Argentina är inte så viktigt. För mig är det svårt, till viss del har jag anpassat mig men ibland blir man lite frustrerad.

Jag fortsätter mina försök med att få fram ett nummer som gör att jag ska kunna jobba vitt här i Argentina. Är aningen less på alla papper som behövs.


Det verkar som om alltid finns en svensksak i Uruguay. I december så träffade vi en kvinna som bott 13 år i Sverige och pratade svenska. Förra helgen så satt vi och åt lunch på en restaurang/café, egentligen tog vi bara första bästa för vi var riktigt hungriga. När vi ser dessa klistermärkena på bilen som står parkerad bredvid. På en annan dörr stod det volvo guard och annan svensktext. Lustigt.  Reklam för vänsterparitet och rädda barnen i Uruguay. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar