onsdag 6 mars 2013

Är jag en Hippie?

Ja, under mina år utomlands har jag fått frågan om jag var en hippie tre gånger.

Första gången var i England, då efter att jag besökt Stonehenge fick frågan, - Really, are you a Hippie?

Andra gånger var här i Argentina för några veckor sedan, då jag hade på mig en kjol i svart och rött och en väska som jag hade köpt i Salta,

men den roligaste kommentaren fick jag nog i fredags då jag återigen fick frågan,
- Är du en hippe?
- Varför?
- Ja du äter ju mycket frukt

Ja om man är en hippie när man äter mycket frukt så ja då är jag väl det.

Förra veckan avslutades min spanska kurs, en ny börjar dock nästa vecka, svårare nivå, så det ska bli roligt. Förra veckan läste jag också en intensivkurs på bibelinstitutet. Religion och Sociologi. Svårt men roligt.

I måndags var jag och hälsade på förskolan, det var roligt att se alla igen, fullt upp som vanligt.

Igår var jag på Migrationsverket, att få jobbvisum i det här landet är inte det lättaste, nu saknar jag två papper, ett officiellt papper som säger vart jag bor, och ett arbetskontrakt. Jag var där igår och försökte men det gick inte. Jag har hittat ett jobb som servitris på en restaurang. Dem ska bara skriva klart kontraktet, men även om jag skulle ha alla papper så är det inte säkert att jag får visumet ändå. Tydligen är det så att även restaurangen måste inskriven på Migrationsverket, vilket dem inte är. Och det är tydligen väldigt svårt att fixa och tar lång tid.

Dem gör det verkligen inte lätt för sig att man ska jobba vitt i detta land.

Idag ska jag besöka läxhjälpen :)

1 kommentar:

  1. Malin the fruit lover ;)6 mars 2013 kl. 13:01

    Lovisa då är jag en hippie med dig :)!!

    Lycka Till med allt tjorvande med papperna!

    SvaraRadera