fredag 29 mars 2013

Viernes santo (heliga fredagen), Good Friday, Långfredagen.

Olika namn på olika språk.

Idag har jag varit till kyrkan i Belgrano. Idag på långfredagen vandrade alla kyrkor i området, katolska som protestantiska runt och bad. Paraden avslutades med en ekumenisk gudstjänst :)


På söndag är det frukost klockan 9 och sedan gudstjänst klockan 11, vi får se vad jag hinner vara med på då jag börjar jobba klockan 12.

Har nu börjat jobba, det går riktigt bra. Det är roligt att göra något och pröva något nytt. Jag får putsa glasen, duka av, duka, lämna ut menyerna. servera maten.

I veckan har jag varit med om några typsikt osvenska saker.
Jag i onsdags hade jag bestämt träff att träffa en tjej från Tyskland, via en kontakt från kyrkan så fick jag hennes namn på facebook, och vi bestämde träff. Väldigt roligt, hon hade dessutom bott i Sverige i två år och kunde prata svenska. Väldigt roligt.

I tisdags och igår så träffade jag en av mina bloggläsare. Sara kommenterade och sa att hon skulle komma och om jag ville träffas sagt och gjort. I tisdags träffades vi i San Telmo och igår kom hon och Erika till mig och vi hade picknick vid floden :)


Imorse såg jag på nyheterna om 8 polismän som hade plockat upp flickor från ett villa (slumområde) och våldtagit dem och gjort dem till prostituerade. Hemskt, varje dag är det nyheter om mord och andra hemskheter. 

Igår lämnade många av Buenos Aires-borna staden för långledigt. Alla här är nämligen lediga tills på onsdag, då tisdag den 2 april är minnesdagen för falklandsöarna och måndagen en klämdag så presidenten gjorde det till en röddag också :) 

Jag jobbar ikväll och på söndag så får vi se hur jag jobbar nästa vecka :) 

Glad Påsk på er!

1 kommentar:

  1. Nämen vem har vi där då ;)
    Tillbaks i Sverige och imorse var det snöflingor på marken. /Sara

    SvaraRadera