lördag 15 oktober 2011

En vecka lite sammanfattat

Den här veckan har spenderats på förskolan, jag kände mig frisk i början av veckan, eller jag kände att jag höll på att bli frisk men i torsdags så blev jag förkyld igen med ont i halsen och tätnäsa igen. Lisa har också varit sjuk den här veckan och hon stannade hemma både torsdag och fredag. Vi tror nog att vi åker på alla förkylningar som finns i Argentina, dem bara byter av varandra, hoppas att det ska bli ett slut på det snart.. 

Den här veckan har barnen haft mycket att göra också, som vi har målat olika indian grejor, för på tisdag ska vi fira indianernas dag eller nått sånt. 

Så vi har målat 2-3 olika saker varje dag. Måla = Mycket att städa, tvätta barnens händer, hänga upp på tork, veta vilket barn som målat vilken sak, samtidigt som man ska hålla koll på att barnen inte springer iväg eller leker med färgen så att man får göra hela handtvättar proceduren igen. 

Idag for vi till ön :) Vilket var väldigt roligt, och en fin dag var det också :)

Jag blir lite tokigt på klimatet här, ena dagen är det så kallat att även om jag har på mig alla mina kläder är det fortfarande kallt, och som idag var det riktigt varmt säker 25 grader och vi går runt i tshirt. På något sätt känns det som om själva våren hoppas över??

Som lite tröst för att det varit lite bloggtorka så kommer här några bilder från förskolan


När vi går ut och leker går vi ut hit och leker :)


Gungbräda heter subibaja om ni undrar



Om det är lerigt (pågrund av regnet) så kan man leka här också 


Matsalen


När barnen ätit klart ställer vi undan bord och stolar och sopar och våttorkar golvet


Vid borden här står Lisa och jag och serverar maten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar