lördag 29 oktober 2011

Salsa

Idag for vi till ön igen, jag tycker verkligen om barnen där jag blir alltid glad över att träffa och leka med dem. Sedan hade vi salsa lektion vilket jag också tycker väldigt mycket om. Helt enkelt en bra dag.

På väg gick vi också förbi posten här i pacheco och vi frågade om sube kort, (typ busskort) och dem sa att dem hade det så förhoppningsvis kan vi få tag på ett kort inom snar framtid så att vi slipper köa på banken varje måndag för att för att skaffa mynt till bussen.

Förövrigt har Lisa upptäckt löss i sitt hår IGEN, andra gången på mindre än en månad. Så är det att jobba med barn från slummen, jag har upptäckt totalt 2 st löss i mitt hår vid två olika tillfällen, jag hoppas bara att jag inte har löss nu heller. Snart kanske Lisa lyssnar på mig när jag säger att hon borde klippa av sig sitt långa hår.

Så det blir min uppgift en lördagskväll som denna att avlusa Lisas hår, hoppas att ni har roligare saker för er :)

1 kommentar:

  1. Hej! Jag sitter här vid Skype nu och är osäker på om ni sett mitt meddelande om att vi ska ses 16 svensk tid. Kanske ni glömt, som jag gjorde nästa vecka. Vi kan ju försöka nästa måndag igen, kl 16. Sen åker jag till Indien i 10 dagar och det hade varit skönt med en rejäl uppdatering! Men nu loggar jag ut och går hem. HOppas vi kan höras på måndag igen! Allt gott!

    SvaraRadera