tisdag 4 oktober 2011

Mitt första intryck om barnen på förskolan stämde inte

Jag är förkyld, snyter mig stup i kvarten och kan inte höra på ena örat, så idag på förskolan kände jag mig väldigt trött och slut. Idag var det många barn i gruppen, 18 stycken, vilket är många i en liten sal och en lärare, jag och Lisa är ju ifs där men vi är ju inte alltid där. Tufft, och barnen är olydiga, dem lyssnar helt enkelt inte när vi säger till dem. Lite också för att testa men både jag och Lisa tycker att det är en väldigt stor grupp och dem är ju ändå bara 3-4 år gamla. Som tur var blev det en lite lugnare eftermiddag och vi fick till och med sluta lite tidigare :)

Igår var min lediga dag så då gjorde jag inte så mycket, pratade med familj och vänner, städade, tvättade och lagade mat. 

Här kommer lite bilder på Pacheco och från i Lördags då vi gick på en konsert här i Pacheco. 


Sopkorgarna som töms några gånger i veckan

Har man en skräp från trädgården kan man lägga den på gatan, jag och Lisa blev lite förvånade när dem sa åt oss att lägga ogräset på gatan.


Stängsel runt husen och ibland för fönstren också


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar