torsdag 20 oktober 2011

ISA

Hej börjar med att berätta vad jag gjorde igår, vi åkte alltså ut på en utflykt med de lite äldre barnen (som kommer och äter i matsalen), 10 år och uppåt. Vilket var otroligt roligt. Vi åkte till något som heter Technopolis, och är olika rum med olika teman som man kan gå in och titta på typ, jord, glaciär osv. Vi såg också två shower. Det mesta var ju alltså för barnen men det var roligt med en utflykt, mammorna och alla som jobbade på förskolan följde med. Lite jobbigt kändes det kanske, för det var väldigt mycket folk och vi ville ju inte tappa bort något barn. Varmt var det också, 25 grader. Barnen kallade mig Seño igår, som betyder fröken typ, och det kändes roligt. Jag var helt slut igår :)

Idag började jag vara i ett annat klassrum, för att hjälpa en annan lärare, det var tänkt så redan från början men inte vem av mig och Lisa, men nu blev det jag som fick gå till det andra klassrummet.
Barnen var ett år äldre och lite lugnare så det känns skönt :) Men jag kommer sakna de andra barnen.
Nått som var roligt var att läraren som heter Carmen, frågade vad jag hette och jag sa Lovisa, och som vanligt sa hon LOBisa, men men. Efter en stund sa hon dock att det blir för svårt att säga för oss vi kommer att kalla dog för Isa. Jaha, jag har aldrig blivit kallad för det men det blir spännande med ett nytt namn.

Efter förskolan gick vi på en promenad med våra vänner från slummen i slummen. Vilket var väldigt trevligt, dem visste också vart vi skulle gå och inte gå. För mig känns det så konstigt att farlighetsgraden kan ändras bara från kvarter till kvarter. Nu har vi fått lite mer uppfattning av storleken på slummen. Och skicken på husen är verkligen varierande. Vi åkte sedan till ett shoppingcentrum och gick runt.

Nu är klockan 22.10 och det är läggdags för vi ska som vanligt upp tidigt imorgon:)

Godnatt

1 kommentar:

  1. Isa är ju inte så tokigt :) Det kanske vi ska börja använda här hemma också ;).

    Låter annars bara bra!!! Maria kommer hem nu i början av lovet så det ska bli kul att träffa henne en stund. Några dagar till och sedan har vi höstlov :)!!!

    SvaraRadera