fredag 30 september 2011

En vecka på förskolan

Nu har jag och Lisa varit en hel vecka på förskolan!

Idag fick vi klä ut oss, det var tydligen bokensdag, så jag och Lisa fick ta på oss klänning och kjol medans barnens föräldrar hjälptes åt att läsa prinsessan på ärten för dem. Det var kanske 7 föräldrar som kom,  alla läste inte. Barnen var väldigt högljudda idag och lunchen var också stressig. Jag kände mig lite borta i allt och visste inte vad jag skulle göra. Men allt löste sig tillslut. Idag var det fredag så då var det Milanesa med fasta till lunch. Milanes förklarar Argentinarna som att det är fish ( i fish and chips) men kött istället. Så typ Marinerat kött doppade i ströbröd. Igår fick jag och Lisa stå och doppa dem, totalt 60 kg kött! Men så klart är det många barn som kommer och äter.

Sedan fick vi sortera bland några fina planscher som fröknarna har gjort genom åren. Dem verkar ha många "speciella" dagar. tex. flaggansdag, journalistens, amerikanernas, nationalsångens -dag och massa andra. Nationalsångens dag förövrigt på min födelsedag. Sedan har de ju national och frihetsdagen också.

Jag håller på att lära mig massa ord och namn på förskolan, det finns riktigt många barn på förskolan och jag tror att Lisa och jag är det stora samtalsämnet, vi hör ofta våra namn följt av viskningar och fnitter.

Tandhygienen är något inte är så bra här, (vad jag kan se). Ett av barnen på förskolan (som är 3-4 år) har redan svart på sina tänder, usch och hon är inte den enda som går är som har dåliga tänder. Jag tänker att det måste vara jobbigt för dem, inte kul när det gör ont i munnen.

Men kramar är något vi inte får för lite av iaf, eller pussar för den delen heller (för vi hälsar på många under en dag) Barnen kommer och kramar oss och vi kramar med glädje dem :)

Nu ska jag sova för imorgon ska jag och Lisa åka till ön och umgås med barnen där.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar