onsdag 14 september 2011

På äventyr själva i Buenos Aires

Dagen har bjudit på en hel spännande saker.

Vi började som vanligt med spanska lektion, vilket fick oss att känna oss som barn som sitter och försöker uttala orden rätt men iaf vi lär oss.

 Vi läste vår teologibok och sen for vi in till Kairos kontor inne i stan. Där åt vi lunch och hjälpte till med lite arbete. Sen tog vi bussen själva till ett av centrumena som finns och strosade runt där ett tag, Lisa gjorde en väldigt fin fläta:)

Vi tog bussen hem själva, den tog en timma, men kostade bara fyra kronor, så totalt har jag rest för 7,5 idag, billigt va. Men vi hade inte klarat nått av detta om inte Pedro ritat en karta om precis hur vi skulle göra, men vi klarade det! :)

Jag mår för övrigt bättre idag, har ingen feber :) Nästa vecka ska vi börja jobba på förskolan vilket ska bli riktigt spännande :)





Här kommer lite bilder från i söndags också


Bilder  på kyrkan




Río de la plata

stretching

Här ser ni hur fort ni får köra beroende på vilken fil ni kör i :)







1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du är bättre igen! Jag tycker att ni verkar vara alldeles superduktiga på att ta för er vad den härliga staden har att erbjuda. Jag kan rekommendera La Boca (ganska turistigt, men superhärligt) och alla häftiga butiker där. Om man åker med bussen ser man också ett mysigt torg som är bra att lägga på minnet. Hoppas ni får fortsätta vara friska, och skriv gärna igen när ni har börjat på förskolan. Allt gott...jag skickade Jes 41.10 till Lisa...men du kan också få den versen :-) Kram

    SvaraRadera